'Aangehaald' (6 maart 2020)

06-03-2020

Nieuwe directeur Radboudschool

Collega-directeur Loek Settels van de Radboudschool heeft vorige week afscheid genomen van het onderwijs omdat hij gaat genieten van pensioen. Zijn opvolger is de heer Paul Vrasdonk geworden. De directeuren van de scholen in Heiloo overleggen samen met de beleidsmedewerker van de gemeente Heiloo een paar keer per jaar over gemeenschappelijke onderwerpen.

Nieuw meubilair

Met ingang van het schooljaar 2020-2021krijgen wij op onze school nieuw meubilair voor de kinderen. Dat betekent dat wij een ‘grote opruiming’ houden in de laatste week van het schooljaar. Meubilair gaat naar andere scholen en/of wordt tegen een geringe vergoeding meegegeven aan belangstellenden.

Rekenonderzoek

Op Blossescholen wordt door een werkgroep onderzoek gedaan naar het rekenonderwijs op de scholen. Leerkrachten, Intern begeleider en enkele leerlingen van onze school hebben gesproken met de leden van de werkgroep. De rekenresultaten van onze school zijn over een langere periode goed en daarom werd onze school uitgenodigd om deel te nemen aan het onderzoek. De vragen hadden betrekking op de organisatie, instructie, methode, materialen, doelen, begeleiden, toetsen en volgen, tijd en huiswerk.

Werkgroep/ panel schoolreis en evenementen

Woensdag a.s. komt de werkgroep weer bijeen om als panel na te denken over de wijze waarop in de komende jaren aan schoolreis en kamp invulling kan worden gegeven.

rekenonderzoek rekenonderzoek