'Aangehaald'(21 februari 2020)

Werkgroep schoolreisjes en kamp

Kledingacte 26 maart

Duurzamer school

De Benedictusschool zamelt al enige tijd op school plastic afval in en de zakken worden keurig weggebracht door de kinderen van groep 8. Helaas levert de gemeente nog geen zakken aan de scholen in Heiloo en daarom haalt een van de leerkrachten zelf een rol zakken op bij de supermarkt.

Tip: u kunt ook bijdragen aan minder plastic op school en bewustwording bij kinderen door bijv. het plastic broodzakje te verruilen voor een papieren zakje of eenmalig een broodtrommel en beker aan te schaffen waardoor ook drinkpakjes overbodig worden.

Meer groen dankzij ouders

Bij ouders en leerkrachten bestond de wens om het kleuterplein aan te pakken.

Het kleuterplein was een enorm betontegelplein met twee bomen, een zandbak en twee duikelrekken. Dit past niet in een groene gemeente als Heiloo en het is heel heet in de zomer. Een werkgroep heeft ideeën aangedragen om het plein te verbeteren zoals:

Begroeiing aanplanten langs de buitenhekken

Extra bomen op het plein planten om extra schaduw te creëren.

Afgelopen maandag en dinsdag werd er gewerkt op het kleuterplein en het resultaat daarvan kunt u maandag zien. Wij zijn er erg blij mee.

Naast de leden van de werkgroep bedanken wij met name Frans Konst, Cees Klinkenberg en Jelle Koning voor hun tijd en energie om dit ’groene’ project met financiele bijdragen uit de reserve van de oudervereniging en Blosse mogelijk te maken.

Zandbakzand

Afgelopen week werd ook nieuw zand gebracht voor de kleuterzandbak. Het zand in de zandbak wordt in opdracht van Blosse jaarlijks (op alle locaties) ververst.

Arme buren

Buiten spelen, beetje kattenkwaad, het hoort er soms bij. Niet leuk wordt het als regelmatig kinderen bij oudere buurtbewoners belletje blijven trekken, met fietsen over de galerij gaan, de scootmobiel wild passeren, in tasjes van de geparkeerde scootmobiel wordt gerommeld; rennende kinderen over de galerij. Galerij en hal zijn natuurlijk geen speelterrein van kinderen en misschien kunnen wij, school en ouders, het samen met elkaar voor de buren leuker maken.

Werkgroep schoolreisjes en kamp

Woensdag a.s. komen een aantal ouders bijeen om met een leerkracht en directie te sparren over een toekomstige invulling van schoolreisjes, kamp groep 8 en de eventuele kosten.

Heeft u suggesties en/of wilt u aanschuiven?

U bent a.s. woensdag 26 februari om 8.45 uur welkom in de ruimte van de peuterspeelzaal. Handig om zelf even een stoel mee te nemen uit Hetloo.

Binnen kort start workshop serie van ‘De tijd van je leven’ in Heiloo.

Locatie:              basisschool de Duif, Mariënstein 180, 1852 SN Heiloo. (Workshop is ook zeker voor ouders van kinderen die niet op de Duif zitten)

Data & tijden:   De vrijdagen; 28 februari, 6, 13, 30  maart, 3 april 2020. Tijden steeds van 9:30 – 11:30 uur.

Doel van de bijeenkomsten is om een zelf een heel eigen gezinsmissie te maken én dit in het gezin te gebruiken als kompas en hier ook in de dagelijkse gang van zaken naar te gaan handelen.

Kledingacte 26 maart

U kunt weer kleding inzamelen en andere wijkbewoners attenderen op de actie van 26 maart a.s. Inleveren kan vanaf woensdag 25 maart tot donderdag 26 maart 10.00 uur op school. Het gaat om schone, bruikbare kleding.

plastic wegbrengen Bart vdW plastic wegbrengen Bart vdW
20200219_145649 20200219_145649