'Aangehaald' (24 januari 2020)

24-01-2020

Onderwijsstaking

FIEP (voor gebruikers en voor nieuwe ouders)

Op televisie

Een echte Wedstrijd Schaatsen (gratis voorbereiding)

Onderwijsstaking

De Benedictusschool is op 30 en 31 januari open en de leerlingen worden deze dagen verdeeld over de aanwezige leerkrachten. U kunt de staking ook steunen door indien mogelijk, de kinderen thuis te houden.

FIEP (voor gebruikers en voor nieuwe ouders)

Voor informatie over Fiep en updates

Binnenkort komt er een nieuwe update en een nieuwe App met nog meer gebruikersgemak.

Afgelopen week

waren Chris en Jay, leerlingen uit onze groep 8 op televisie te zien. Zij werden ontvangen in de BVQ-studio omdat zij meededen aan ‘Mijn Beste vrienden Quiz-ZAPP’, een programma waarin twee duo’s van beste vrienden het tegen elkaar opnemen.

Het waren pittige vragen en Chris en Jay deelden deze prachtige ervaring met enkele klasgenoten op de tribune. Niet gewonnen maar wel heel goed gedaan door deze vrienden!

Een echte Wedstrijd Schaatsen (gratis voorbereiding)

De Schaats Federatie Alkmaar (SFA) een samenwerkingsverband van alle verenigingen die schaatslessen en trainingen verzorgen op IJsbaan de Meent Bauerfeind in Alkmaar, organiseert het “Regionaal IJstijd Scholenkampioenschap” op de kunstijsbaan in Alkmaar!

Dit kampioenschap biedt de mogelijkheid om leerlingen, zonder kosten, deel te laten nemen aan een echte schaatswedstrijd op de IJsbaan. De wedstrijd zal bestaan uit een MassStart en een Estafette.

Omdat het rijden van een schaatswedstrijd natuurlijk best een beetje spannend is en er even geoefend moet worden organiseren zij in de weken voorafgaand aan het kampioenschap een drietal trainingen. Op woensdag 4 maart 2020 vindt het kampioenschap plaats.

Het project wordt georganiseerd voor alle leerlingen van de groepen 5, 6, 7 en 8 van de basisscholen in het verzorgingsgebied van IJsbaan de Meent.

Op 5, 12 en 26 februari organiseren zij van 16:30 tot 17:30 trainingen voor de deelnemers waar ze voorbereid worden op deelname aan de wedstrijd.

Aanmelden kan via het inschrijfformulier in de bijlage of via de website van de SFA www.sfalkmaar.nl/ijsijd-scholenkampioenschap.

IMG-20200122-WA0006 IMG-20200122-WA0006