'Aangehaald' (17 januari 2020)

17-01-2020

Typen

Huisarts van uw kind(eren)

Scholing

Fiep en vragen

Staking

Vacature

Typen

Vorige week is de cursus TYPEN afgerond met de diploma-uitreiking. Met het typediploma op zak hebben deze leerlingen nu meteen en vooral straks op de middelbare school een voorsprong. Blind en met 10 vingers kunnen typen is een vaardigheid waar je je hele leven plezier van hebt. Als je blind kunt typen, wordt het maken van werkstukken, uittreksels en verslagen maar ook e-mailen en internetten een stuk eenvoudiger. Onder leiding van juf Ivon van Dompvloet Opleidingen hebben de kinderen deze vaardigheid ‘in de vingers’ gekregen. Van harte gefeliciteerd met het behalen van het diploma!

Voor de volgende groep hebben zich ook alweer 18 leerlingen ingeschrevenen zij zullen starten vanaf woensdag 22 januari.

Huisartsgegevens

Het gebeurt meerdere keren per jaar dat wij met een kind naar een arts moeten vanwege bijv. een ongelukkige botsing of valpartij tijdens schooltijd. De ouders worden dan gebeld en indien nodig gaat een teamlid met het kind alvast op weg naar de huisarts of het ziekenhuis. De school moet altijd eerst de huisarts bellen met het verzoek om langs te mogen komen of direct een doorverwijzing te krijgen naar de EHBO.

Een behandeld (huis) arts wacht altijd met behandelen tot de wettelijke ouder/verzorger is gearriveerd. (Tenzij het niet verantwoord is om te wachten)

Wij willen graag weten of de gegevens van de huisarts of huisartspraktijk zoals vermeld op het inschrijfformulier van uw kind(eren), nog juist zijn. De directie heeft op kantoor een overzichtslijst liggen met de naam van de huisarts per leerling en kan even met u kijken of de gegevens nog juist zijn. Op woensdag kunt u dat ook even binnenlopen bij onze administratief medewerkster Liesbeth Louman.

Scholing

Bedrijfshulpverlening: Onze 4 Bedrijfshulpverleners zijn afgelopen dinsdag weer bijgeschoold in Fort Marken Binnen op het gebied van ontruiming en EHBO.

Cursus meldcode: alle teamleden kunnen handelen volgens het landelijke protocol meldcode

Fiep

Heeft u een vraag of een verbeterpunt n.a.v. het gebruik van Fiep dan stellen wij het zeer op prijs als u dat aan ons kenbaar wil maken via de email. Maandagavond a.s.  Komen enkele leerkrachten en directies van scholen bij elkaar komen om knelpunten, vragen en/of tips te bespreken.

Reageer voor maandagmiddag op dit bericht via Fiep of naar info@benedictusschool.nl  o.v.v. Fiep

Staking

Voor 30 en 31 januari hebben bonden opnieuw opgeroepen tot een staking. Een aantal leerkrachten van de Benedictus doet daaraan mee.  Wij vinden het als team wel van belang dat u weet dat wij, ondanks de nieuwe CAO nog niet bepaald in een juichstemming zijn. Natuurlijk, het is fijn dat de salarissen de afgelopen twee jaar zijn verbeterd. Dat was ook hoognodig want salaris is wel belangrijk, maar andere zaken niet minder. En daar zit vooral de frustratie, want een deel van de extra gelden is niet structureel. Terwijl wij (en dus ook uw kinderen) wel structureel/dagelijks de gevolgen ondervinden van het nog steeds groeiende (!) lerarentekort. Kortom: wij hebben niet het gevoel dat er genoeg urgentie wordt gevoeld bij de politiek. Dat er kinderen naar huis worden gestuurd, dat er weer een gesprek niet door gaat, dat er weer een andere leerkracht voor de klas staat enzovoort. Laten wij niets van ons horen en blijven wij het (op ons tandvlees) oplossen, heeft u misschien niet in de gaten hoe het eigenlijk al een tijdje soms de spuigaten uit loopt, vooral in de grote steden. Want klassen naar huis sturen gaat in de toekomst bij ons op school ook vaker gebeuren.

Hier staan ook een aantal andere zaken tegenover. Wij hebben ouders, verzorgers en andere betrokkenen graag als partner. En dat voelen wij gelukkig ook vaak. Er is een gezamenlijk belang, goed onderwijs voor de kinderen.

Een ander argument gaat over het volgende dilemma. Wij hebben zeker wat te klagen, maar wij vinden toch ook dat wij een prachtig beroep hebben. En dat willen wij graag ook uitstralen (een belangrijk wapen tegen het lerarentekort?). Hopelijk is dat ook zichtbaar in de school.

En als laatste, er is natuurlijk wel degelijk een beweging geweest vanuit de politiek. En wij weten dat er meerdere sectoren zijn die de aandacht verdienen. Alles bij elkaar opgeteld is het besluit genomen om de school niet te sluiten maar wel achter de individuele stakers te staan. Maar mocht de niet-structurele bijdrage vanuit de overheid straks inderdaad stoppen, rekent u dan op een grote vastberadenheid bij het team van de Benedictus.

Vacature pedagogisch medewerker of onderwijsassistent

Wij zoeken per direct een pedagogisch medewerker of een onderwijsassistent(e) die gedurende 12 weken een leerling van de onderbouw tijdelijk kan ondersteunen. U kunt contact opnemen met de directie.

cursus meldcode team cursus meldcode team