'Aangehaald'(10 januari 2020)

10-01-2020

‘Aangehaald’ (10 januari 2020)

Inhoud:

1.Inrichten lokalen

2.Spullen achtergebleven

3.Schade

4.Wegmeting

5.Afwezig voor cursus

Stakingsinformatie via Fiep

1.Na de jaarwisseling hebben leerkrachten met dank voor de hulp van enkele ouders en kinderen op 2 januari de klassen weer ingericht zodat wij afgelopen maandag allemaal goed konden beginnen en met natuurlijk de beste wensen voor iedereen.

2.Schalen, borden en gevonden voorwerpen

Na afloop van het kerstdiner op school zijn veel borden en schalen niet mee naar huis gegaan. Wilt u maandag of dinsdag even kijkje komen nemen bij de spullen in Hetloo en ook kijken inde bak met gevonden voorwerpen.

3.Nieuwjaarsavond moest de directie om 20.00 uur op school een kijkje nemen omdat bij school vuurwerk werd afgestoken en er schade werd gemeld. Wat jammer dat jongeren ervoor kiezen om schade aan hekwerk, speeltoestel en brievenbus te veroorzaken. Misschien gebeurde dat ook bij u of bij u in de buurt. Er is natuurlijk aangifte gedaan en een buurtbewoner (dank) heeft voor ons de rotzooi opgeruimd van het plein.

De uitdaging blijft hoe je als school en als ouder met opgroeiende kinderen/schoolverlaters/pubers, positief in gesprek kunt blijven over wat zij in hun vrije tijd doen en waar ze zich ophouden.

4.Melding

Op 9 januari 2020 werd door leerkrachten een gaslucht geroken bij de entree van de kleuters naast de deur van de NUON-kast. Omdat de dag ervoor onderhoudswerk aan de installatie was verricht werd door de Bhv’er van school uit voorzorg Liander gebeld.

Het protocol is dat Liander de brandweer inschakelt omdat deze sneller ter plaatse kan zijn. De door de brandweer gemeten waarden bleken goed en daarom hoefde de school niet te worden ontruimd. De brandweer heeft het resultaat van de controles doorgesproken met de BHV-er en vervolgens de verdere controles overgelaten aan Liander die later in de middag ook nog een wegmeting heeft gedaan. (van schoolplein naar weg).

5.Afwezige leerkrachten

Monique, Eefje Nanda en Theresia moeten hun tweejaarlijkse Bhv-cursus volgen en zij zijn daarom aankomende dinsdag afwezig.

20200110_072825 20200110_072825