'Aangehaald'29 november 2019

30-11-2019

Verdrietige week

Afgelopen maandag is de vader van juf Gerda (gr 4) overleden en wij wensen Gerda en haar familie heel veel sterkte. De kinderen hebben deze week daarom verschillende leerkrachten voor de groep gehad.

Gister is ook de moeder van juf Marianne (gr 5) overleden en wij wensen Marianne en haar familie heel veel sterkte. We zijn druk bezig om invallers te regelen.

Meester Paul en juf Theresia zijn vrijdag op bezoek bij meneer Ruud in het Hospice geweest en namens hem bedanken wij de kinderen en ouders voor de vele kaarten die hij heeft ontvangen. De doos met alle kaarten en tekeningen staat naast zijn stoel en hij bekijkt en leest ze regelmatig.

Fietsen in stalling

Wij zien steeds vaker dat kinderen hun fiets snel neerzetten in de buurt van de fietsrekken. De bedoeling is echter dat alle kinderen hun fiets in het rek plaatsen. Tijdens de pauze wordt er op het plein gerend en gevoetbald door kinderen en dan staan fietsen in de weg. Zonde als fietsen omvallen en daardoor beschadigd raken.

Nieuwe methode Begrijpend lezen

Er is in de afgelopen periode naast de huidige methode Tekstverwerken ook gewerkt met een proeflicentie van de methode ‘Nieuwsbegrip’.  De ervaringen zijn zo positief dat het team heeft besloten om gefaseerd over te stappen naar de methode “Nieuwsbegrip’.

De voornaamste redenen om over te stappen zijn:

Het lesaanbod is actueel

Het lesaanbod houdt meer rekening met verschillende niveaus in de verwerking.