'Aangehaald'( 8 november 2019)

08-11-2019

Sint Maarten

Tot de kerstvakantie werken wij tijdens de lessen levensbeschouwing aan het thema ’kind’.  Maandag 11 november starten wij om 8.30 uur met een Sint Maartenviering die in het teken staat van ’Geven’. Het prentenboek ’De boom geeft’ zal leidraad zijn voor de viering en juf Nanda zal aan de kinderen vragen wat zij zelf kunnen geven en de kinderen hebben al nagedacht over die vraag. De kinderen van het schoolorkest zorgen voor de muzikale begeleiding en dat is de eerste keer dit schooljaar dat zij optreden.

Terugkomavond groep brugklassers

Jaarlijks komen de brugklassers nog even terug naar hun oude school en worden verhalen gedeeld over lessen, mentoren, de fietsroute, de kluisjes, lastige vakken en rode kaarten. Kortom, voldoende gespreksstof maar tijd te kort volgens de kinderen.

Een grote opkomst van stakend onderwijzend personeel en directies vond afgelopen woensdag plaats in Heerhugowaard en ook het Benedictusteam liep daar rond. Zelfs een ouder was met kinderen naar Heerhugowaard gegaan om ons te steunen. De politiek is weer aan zet.

Mooie heldere uitleg over werkdruk, salarissen en uitgave gelden binnen NL aan onderwijs

Communicatie met ouders

Binnenkort kunt u kennismaken met Fiep!

Fiep is een gratis app die u kunt gebruiken op uw smartphone, tablet of computer. Met deze app kunt u onder andere:

nieuwsberichten bekijken op een tijdlijn

evt. fotoalbums bekijken

inschrijven voor een oudergesprek waarvoor u bent uitgenodigd

inschrijven voor activiteiten

absentiemeldingen doorgeven

en meer

Het gebruik van Fiep heeft als doel de communicatie met u als ouder te optimaliseren. De foto’s en berichten zijn alleen te zien voor de ouders/verzorgers waarvoor de inhoud bedoeld is, de privacy van uw kind staat voorop!

Wat moet u doen?

Instructies om de Fiep app te activeren voor uw kind(eren) worden spoedig naar u verstuurd per e-mail op het bij ons bekende e-mailadres. Er kunnen tot vier ouders gekoppeld worden aan één kind.

Fiep video uitleg

Wanneer u alvast wilt bekijken hoe de Fiep app werkt, dan kunt u deze introductie video bekijken; https://support.ziber.nl/hc/nl/articles/360000480118-Fiep-de-ouderapp-voor-opvang-onderwijs

Vragen of opmerkingen?

Voor meer informatie over deze nieuwe, handige app gaat u naar: www.edu.ziber.nl/fiep