'Aangehaald' 11 oktober 2019)

11-10-2019

Week van de Pauzehap

Het was deze week de ‘Week van de Pauzehap’ en de kinderen van groep 8 hebben in de afgelopen vier dagen fruit en groenten gesneden en verdeeld over alle groepen. De Benedictusschool was in het kader van de gezonde school ingeloot voor deze gesubsidieerde pauzehap.

Schoolplein en wateroverlast

De afvoer van het regenwater van het schooplein lijkt een onoplosbaar probleem te zijn. Je denkt als leek wel eens dat een rechte buis i.p.v. een haakse hoek  in het buizenstelsel mogelijk het probleem zou kunnen zijn. Er wordt in ieder geval nagedacht over een structurele oplossing. Overigens vinden/noemden  kinderen ’Benedictus aan zee’ een uitdaging.

Afsluiting Kinderboekenweek

Het thema van de Kinderboekenweek ‘Op Reis’ werd vandaag feestelijk afgesloten met optredens van kinderen uit alle groepen. De reis ging o.a. naar Parijs, Amerika, Rusland; er waren vliegtuigen die neerstortten; boeken over superbeestjes; een verhaal over een papierversnipperaar en nog veel meer. Wat leuk dat er veel ouders kwamen kijken. De kinderen hebben de optredens zelf bedacht, uitgewerkt en opgevoerd en hoe!

De peuters van de Pino woonden de voorstelling ook bij.

Jaarvergadering Oudervereniging

Woensdagavond om 19.30 tot 20.30 uur wordt de Jaarvergadering van de oudervereniging gehouden. U bent van harte welkom om de jaarvergadering bij te wonen.

Kledingactie

Wij hopen dat u allemaal kledingzakken klaar heeft staan om mee te nemen naar school. Woensdag 16 oktober worden de kledingzakken om 9.30 uur opgehaald. U kunt misschien ook andere wijkbewoners attenderen op de kledingactie.

Staking

Het team neemt komende week maandag een beslissing over deelname aan de staking maar de kans is groot dat de school op woensdag 6 november dicht is. Wij willen een signaal aan de politiek afgeven wanneer de onderwijsbegroting wordt behandeld in de Tweede Kamer en vragen aandacht voor de werkdruk in het onderwijs, het aanhoudende lerarentekort en de te lage salarissen.

Studiemiddag

Op vrijdag 18 oktober zijn de kinderen om 12.00 uur vrij en begint de herfstvakantie.

Verlof

Juf Anne gaat vrijdag met zwangerschapsverlof en we wensen haar een fijne verlofperiode toe.

IMG-20191009-WA0002 IMG-20191009-WA0002
IMG-20191010-WA0009 IMG-20191010-WA0009