18-09-2019

De eerste ouder kind gesprekken zijn geweest. Voor de meeste kinderen toch best een beetje spannend. De gesprekken zijn er vooral om kennis met elkaar te maken. Zo weten we straks precies hoe we de kinderen zo goed mogelijk kunnen helpen om er een leuk en vooral leerzaam schooljaar van te maken. De kinderen kunnen al heel goed aangeven wat ze willen leren, waar ze goed in zijn en ook wat ze nog moeilijk vinden.

Misschien hebben jullie het al gezien of gehoord maar wij hebben een stagiare in de klas. Juf Lieke komt tot en met januari elke dinsdag en zal een enkele keer ook op donderdag en vrijdag in de klas zijn.

Deze week hebben wij tijdens de spellinglessen het ”luchtwoord” geleerd. De regel luidt; korte klank + cht, met de ch van lucht. Behalve bij hij ligt, hij legt en hij zegt.

Donderdag werkt juf Stephanie voor juf Gerda.