'Aangehaald' (vrijdag 13 september 2019)

13-09-2019

Prinsjesdag-hoedjesdag

Studieochtend en scholing

Nu is het klaar

Schoolreis

Lotgenotenprogramma’s met Stichting Zilveren Maan

Prinsjesdag-hoedjesdag

Dinsdag 17 september is het Prinsjesdag en dan zullen wij in alle groepen aandacht schenken aan het thema Burgerschap.

De kinderen mogen op Prinsjesdag met hoedjes op naar school komen.

Studieochtend en scholing

Woensdag 18 september zijn de kinderen vrij i.v.m. studieactiviteiten van de leerkrachten.

Afgelopen woensdag heeft het team een zeer inspirerende nascholing gevolgd met als thema Visible Learning (onderwijs zichtbaar maken in school).

Op Vlieland hebben de directies, managers kinderopvang en beleidsverantwoordelijken van Blosse zich afgelopen week in een aantal werksessies gebogen over de strategie van Blosse van 2020-2023.

Nu is het klaar

De werkzaamheden m.b.t. het brengen en plaatsen van mobiele wanden zijn deze week afgerond. Het was, zoals verwacht, een tamelijk bedrijvige en rommelige dag maar dat hadden wij er wel voor over. Het is mooi geworden en vooral heel praktisch.

Schoolreis

Volgende week gaat de brief mee naar huis met informatie over de schoolreisjes van groep 1 t/m 7.

We weten natuurlijk al waar de groepen heengaan:

Groep 1-2 bezoekt Hoenderdaell

Groep 3-4-5 bezoekt Nemo en een speeltuin

Groep 6-7 bezoekt De Broekerveiling en de Swaan.

Lotgenotenprogramma’s met Stichting Zilveren Maan

Dit najaar organiseren de scholen in Heiloo (bij voldoende aanmeldingen) in samenwerking met Stichting Zilveren Maan (www.zilverenmaan.org) een aantal lotgenotenprogramma’s voor leerlingen die:

• te maken hebben (gehad) met een scheiding;

• te maken hebben met een (ernstig) ziek gezinslid /chronische ziekte of beperking (vader, moeder, broertje of zusje):

• een dierbare hebben verloren door overlijden;

• gevlucht zijn uit hun land van herkomst.

Deze programma’s zijn preventief bedoeld, dit wil zeggen dat ze bedoeld zijn voor alle kinderen die te maken hebben (gehad) met deze vormen van verlies. Hierin is het lotgenotencontact belangrijk en zijn deze programma’s zeker ook bedoeld voor kinderen die (ogenschijnlijk) nergens last van hebben. Daarbij heeft Stichting Zilveren Maan de privacy hoog in het vaandel.

Denkt u dat uw zoon/dochter mee zou willen doen aan één van bovenstaande programma’s (deelname is kosteloos), of heeft u nog vragen, dan kunt u zich wenden tot de Intern begeleider Eefje Zoon-Pieterse

Aanmelden kan tot en met 10 oktober a.s.