Groep 5 nieuws

06-09-2019

Groep 5:

Langzamerhand beginnen de kinderen te wennen in groep 5. Een nieuwe meester en juf, een heleboel vakken, nieuwe afspraken, wennen aan weer op school zijn, dat is niet niks.  Einde van de eerste week waren de kinderen best wel moe. Maar wat hebben de kinderen deze twee weken al veel geleerd. Er wordt goed gewerkt en ook samengewerkt. De kinderen zijn behulpzaam naar elkaar. Dat is erg leuk om te zien.

We verwelkomen Koen in de groep. We vinden het erg gezellig dat je bij ons in de groep bent gekomen en we wensen je veel plezier bij ons op de Benedictusschool.

Onze gymtijden zijn op maandag en donderdag. Wilt u uw kind helpen herinneren om de gymtas deze dagen mee te nemen?

Volgende week komen er inschrijflijsten voor de ouder/kind gesprekken. Deze zullen plaatsvinden op donderdag 19 september, en de week erna op dinsdag 24, woensdag 25 en donderdag 26 september. Het is de bedoeling dat uw kind bij het gesprek is. Om het gesprek voor te bereiden krijgt uw kind maandag 9 september een formulier mee, die u samen met uw kind kunt invullen. Wilt u deze voor vrijdag 13 september weer meegeven?

Met rekenen gaan we de tafels van 1 t/m 5 en 10 herhalen en de tafel van 6 t/m 9 oefenen. Iedere week zal een tafel centraal staan. Voor deze week is dat de tafel van 6. Wilt u deze thuis met uw kind oefenen? Dat kan op de pc, maar ook mondeling. Het is de bedoeling dat uw kind de tafels vlot kan opzeggen, ook door elkaar.

Op dinsdag en donderdagmiddag werken we met topondernemers. De kinderen gaan samen met een maatje informatie opzoeken op het chromebook en deze informatie verwerken ze, bijvoorbeeld in een muurkrant. Het thema van deze periode is reizen. De kinderen werken aan verschillende kaarten. Momenteel zijn ze bezig met de schepen van vroeger. Vorige week was het voor veel kinderen nog lastig om in te loggen  en informatie te vinden. Dat ging deze week al heel goed en zagen we al een grote vooruitgang.

We zullen u regelmatig op de hoogte houden van het reilen en zeilen in de groep. U bent altijd welkom om, na schooltijd, even in de groep een kijkje te komen nemen.