'Aangehaald' (30 augustus 2019)

30-08-2019

De kop is eraf

De eerste schoolweek zit erop en er is hard gewerkt door de kinderen, ondanks de warmte in school. De eerste gezonde traktaties werden deze week al uitgedeeld en daar zijn wij blij mee want dat past in het schoolbeleid van de ‘Gezonde school’.

Er zijn inmiddels veel vakantieverhalen gedeeld en meestal zijn dat gezellige verhalen. We realiseren ons door de gedeelde ervaringen wel dat niet bij iedereen een vakantie altijd vanzelfsprekend leuk, vrolijk of in goede gezondheid verloopt.

Container

Maandag wordt een container geplaatst op de parkeerplaatsen bij school en deze wordt dinsdagochtend weer opgehaald.

De kalender

Vandaag is de jaarkalender mee naar huis gegeven om thuis te bewaren in het schoolmapje. Nieuwe kinderen hebben een Benedictusmapje ontvangen met daarin alle informatie. Wijzigingen worden altijd via de nieuwsbrief vermeld. Eén wijziging kwam net nadat de boekjes waren gekopieerd en dat betreft de bibliotheekbezoeken van groep 5 en 6. Over deze wijziging wordt u nog via de nieuwsbrief geïnformeerd.

Extra informatiesetjes voor ouders die niet op eenzelfde adres wonen kunnen worden gevraagd bij de leerkracht of directie.

Thuis aan tafel

Het is handig om de volgende schoolafspraken ook thuis even met uw kind door te nemen:

De fiets moet in het fietsrek worden geplaatst.

De fietssleutel hoort in het sleutelbakje in de klas.

Kinderen op de fiets mogen uit school niet over het plein fietsen naar de voorkant van de school, maar gebruiken het pad langs de school. U kunt daar ook wachten.

Tip: doe een grote sleutelhanger aan de fietssleutel evt. met naam, dat maakt het zoeken naar verloren fietssleutels een stuk gemakkelijker is de ervaring.

Gevonden fietssleutels worden aan het haakje gehangen naast de deur van het kantoor van juf Theresia

Wachtende ouders op de weg

Wilt u de weg a.u.b. vrijhouden door aan de kant te wachten en even opzij te stappen voor doorgaand buurtverkeer? Het is jammer als irritatie ontstaat met buurtbewoners die hun eenrichtingsweg in moeten rijden of dat we elkaar om die reden wederzijds onheus gaan bejegenen.

Oud papier

Ook dit jaar verzamelen wij het oud papier apart in en er is een ouder die het oud papier en karton elke week voor ons wil wegbrengen. Wij zoeken nòg een ouder die ons hiermee helpen kan, dan hoeft elke ouder maar eens in de twee weken te rijden. Vele handen maken natuurlijk licht werk. Kunt u ons hiermee helpen, neem dan even contact op met meester Ivo in groep 8. Alvast bedankt.

Lerarentekort

Het is inmiddels wel duidelijk dat in Nederland een groot tekort aan leerkrachten is en dat het inzetten van invallers bij afwezigheid van een leerkracht niet meer vanzelfsprekend lukt. Dat geldt ook voor de Benedictus hoewel we in de formatie al rekening hebben gehouden met extra inzetmogelijkheden van onze leerkrachten. Wij doen ons best maar u moet er rekening mee houden dat groepen kunnen worden opgedeeld of dat er intern wordt geschoven met een leerkracht om de opvang te regelen. In principe sturen wij kinderen niet naar huis.