'Aangehaald' (21 juni 2019)

21-06-2019

Groepsfoto

Avondvierdaagse

Typen op de Benedictusschool

Kamp Texel

Kampnacht 6-7

Wandel4daagse

Studiedag

Kennismaken volgend schooljaar

Groepsindeling

Groepsfoto

Wij gaan er vanuit dat ouders inmiddels een groepsfoto hebben besteld. Ouders van kinderen uit groep 8 moeten dit jaar ook de foto bestellen omdat om verschillende redenen nu een ouder (dank aan Mike) i.p.v. de schoolfotograaf de foto’s heeft genomen.

Avondvierdaagse

Andrea en Paul, dank jullie wel voor de organisatie van de avondvierdaagse voor deelnemende kinderen en ouders van onze school. Het was net als altijd weer goed geregeld en dik voor elkaar! (Ook de andere helpende handen bedankt!)

Een minpuntje deel ik met u. Meerdere kinderen van onze school wilden achteraanlopen en hebben zich misdragen, zodanig dat ik als directeur ben aangesproken over het gedrag van onze lopers achterin de rij. Volgend jaar zullen wij daarom beter communiceren dat ouderlijk toezicht wenselijk is en een Benedictusshirt alleen respectvol mag worden gedragen.

Typen op de Benedictusschool

In september start de typcursus weer voor leerlingen van groep 6, 7 en 8. Een waardevolle investering van 14 weken waar je de rest van je leven plezier van hebt. Als je blind en met 10 vingers kunt typen, heb je nu en straks op de middelbare school meteen een voorsprong. Lees verder bij de berichten.

Kamp Texel

Een lange fietstocht, korte nachtjes, leuke activiteiten en vooral veel lol met elkaar. We kijken terug op een geslaagde kampweek! Speciaal dank voor de ouders die het vervoer hebben geregeld van alle spullen en de fietsen. Bert en Wanda Schelhaas, heel erg bedankt voor het ter beschikking stellen van de bestelbus en een touringcar!!!!!!!

Kampnacht 6-7

Het weer zat gelukkig mee. Het kamp was een geweldige beleving voor de kinderen maar ook voor de ouders die hebben meegedaan aan het avondspel als vos of begeleider. Veel ouders hebben met het opzetten van de tenten of het verzorgen van eten en drinken geholpen en daar waren wij erg blij mee.

Wandel4daagse

Aangemoedigd door onze kinderen en met de muziek buiten aan, liepen veel wandelaars over het grote schoolplein op weg naar een stempelpost verderop in de wijk. De vele wandelaars waardeerden het geklap en gejuich van de kinderen, de vlaggetjes en de muziek op dit deel van hun wandeling. Even een vrolijke onderbreking tijdens de wandeling.

Studiedag

Woensdag 26 juni zijn de kinderen vrij i.v.m. een studiedag van het team.

Kennismaken 2019-2020

Vrijdag 28 juni gaan de kinderen kennismaken met hun nieuwe juf/meester. Iedereen start eerst in de eigen klas.

Groepsindeling 2019-2020

Het afgelopen schooljaar hebben wij helaas te maken gehad met veel leerkrachten die o.a. door ziekte, langere tijd afwezig zijn geweest. Vervelend voor de leerkracht zelf, maar natuurlijk ook voor de kinderen, omdat het gevolg was dat regelmatig anderen gezichten voor de groep kwamen te staan. Zoals u weet zijn invallers helaas niet of nauwelijks meer te vinden, maar we hebben er alles aan gedaan om de kinderen kwalitatief goed onderwijs te blijven bieden. En dat is gelukt. Maar we hopen uiteraard dat we komend schooljaar met ons team als vanouds een goed, gezond en positief jaar kunnen draaien.  Een aantal dagen moet nog worden ingevuld en dat hangt o.a. af van het herstel van de collega groep 8 en de terugkeer van een leerkracht met zwangerschapsverlof medio oktober.

We hebben de afgelopen periode ervaren dat sommige ouders wisselend denken over de inzet van invallers, of over onze leerkrachten, en zich hiermee bezighouden en uitspreken buiten school. Bijvoorbeeld over welke leerkracht in hun ogen wel of (liever) niet welkom is in de groep van hun kind, Of, welk kind zij liever niet in de groep van hun eigen kind zouden willen hebben.

De regie voor groepen, bezetting en indeling van kinderen ligt bij de school en wij nemen deze besluiten weloverwogen. Kinderen zijn flexibel en wij leren ze op school respectvol en met zelfvertrouwen om te gaan met verschillen en nieuwe situaties.  Wij vragen u om ons hierbij te steunen. Dit kan u doen door u positief en constructief uit te laten naar uw kind en anderen als het gaat om besluiten van school.

Het Benedictusteam werkt op basis van vertrouwen, dat kenmerkt onze school en onze teamkracht. Wij hopen er samen met u voor alle kinderen een goed schooljaar van te maken. Wij hebben er zin in!

De indeling van de groepen voor komend schooljaar is in principe als volgt:

Ma         Di           Woe      Do          Vrij

1-2A                     Nanda                     N            N            N            N            N

1-2B                     Manon en Heleen     M           M           MH         H            H

3                           Stefanie en Sacha     S             S             S           S             S

4                           Stephanie en            S             S             S           ?             ?

5                           Marianne en Corine M            C            M           M           M

6                           Marian Monique      Ma         Ma         Ma/M       M           M

6                           Jolle en ?                 ?             J             J             J              J

7                           Ivo                          I             ?             I              I              I

8                           Paul en Helen          P             P             H            H            H

Ondersteuning                 leerkracht E ?

Vriendelijke groeten,

Theresia Ruijter-Winder