Groep 5a en 5b

15-05-2019

Afgelopen week zijn we met het thema ”Vlinders in je buik” van Topondernemers gestart. De kinderen hebben in tweetallen een muurkrant gemaakt over ”Nestelen”. Deze muurkrant hebben ze aan elkaar gepresenteerd. Dit was best spannend, maar erg leuk om te doen. De volgende kaart gaat over de bloemenveiling. Met rekenen hebben we de deciliter geintroduceerd en we oefenen veel sommen met ”delen met rest”. Hierbij zijn de tafels erg belangrijk. Komende weken staan de tafels van 7,8 en 9 centraal. Wilt u deze thuis met uw kind extra oefenen? De kinderen krijgen een oefenblad mee. Afgelopen vrijdag hebben de kinderen een leuke feestdag gehad. In beide klassen was er een knutsel/spellen circuit en ’s middags vierden we met elkaar het Benedictusfeest. Groep 5 mocht voor het eerst dit jaar zelf een kraampje bedenken en uitvoeren. Dit vonden de kinderen erg leuk om te doen! We zijn trots op ze!