02-04-2019

Palmpasen

In de week van 15 april gaan we met groep 4 naar het Amberhof om palmpasenstokken te brengen. Op de donderdag ervoor gaan we in de klas deze stokken versieren. Het idee is dat ieder kind een paasei van thuis meeneemt om aan de stok te hangen. Graag 1 chocolade ei(tje) meegeven voor donderdag 11 april.

Rekenen

De rekentoets van het vorige blok was goed gemaakt door de groep. Fijn! Komende periode komen onder andere de tafels van 3, 4 en 5 aan de orde. Graag thuis oefenen op snelheid.

Staal

Dit blok van spelling leren de kinderen onder andere wat een lidwoord en een zelfstandig naamwoord is. Het blok van taal heet ’slapen’. We leren wat uitdrukkingen zijn en wat ze betekenen (bijvoorbeeld: Slapen als een os, of, slapend rijk worden). Verder maken we met de kinderen een maf-boekje.

Techniek

Dinsdag 9 april komt juf Nanda in de klas een techniekles geven. De kinderen hebben voor deze les een spel kaarten nodig. Het liefst een oud spel waarin geknipt mag worden. Een nieuw spel mag ook, dan nemen de kinderen het spel na de techtniekles weer heel mee naar huis.