'Aangehaald'15 maart 2019

Sportdag

Muziek-school-cultuurkoepel

Staking

We bedanken alle ouders die in de gelegenheid waren om onze actiedag te ondersteunen door de kinderen thuis te houden. Het team respecteert ook de ouders die gebruik wilden maken van de opvang op school, in totaal 44 kinderen. We weten dat er buiten het onderwijs ook mensen in andere beroepen werkzaam zijn zoals zorg en politie, die kampen met een hoge werkdruk en te lage salariëring. Onze grootste zorg en de reden om vandaag actie te voeren en te staken is het tekort aan onderwijzend personeel en gebrek aan invallers. De kinderen die vandaag op school waren hebben opgeruimd; buiten met afvalknijpers troep geraapt en een spelletje gedaan.

Trakteren op school

De Benedictus is een appeltje-eitje school en wij verwachten op school een gezonde lunch en een gezonde traktatie. Er zijn veel ouders die bewust gezonde, leuke traktaties verzorgen en dat past in het beleid van de school. We zien en horen echter dat het aantal ongezonde traktaties (snoep, zoet, suikers) weer vaker de school in komen en dat is jammer omdat overheid en scholen inzetten op een gezonde leefstijl in het belang van uw kinderen.

Er komen regelmatig reacties binnen van ouders die eigenlijk niet willen dat hun kind snoep getrakteerd krijgt op school en vragen om een ‘strakker’ beleid. We verzoeken u om naast de gezonde lunch, ook gezonde traktaties te verzorgen.

Telefonisch niet bereikbaar

Door een storing was de school donderdag telefonisch niet bereikbaar en een aantal ouders hebben ons daarom via de mail benaderd. Inmiddels is de storing opgelost.

Briefje schooltijden wijzigen

Veel ouders hebben het briefje met het voorstel om een wijziging in schooltijden goed te keuren ingeleverd. Wij verzoeken iedereen het briefje ingevuld mee terug te geven naar school.

In de komende MR komt de mogelijke wijziging schooltijden op de agenda.

Voor alle duidelijkheid: de uren worden niet gebruikt om meer vrije dagen te plannen. Dit schooljaar zijn veel middagen (maximaal) ingepland en dat zullen er nooit meer worden. Volgend jaar zelfs minder omdat het een kort schooljaar is.

Sportdag

De sportdag wordt verplaatst naar woensdag 29 mei i.p.v.  Woensdag 22 mei i.v.m. de huurmogelijkheid van Trias.

Muziek- school-cultuurkoepel

In groep 7 is de afgelopen tijd in de muzieklessen aandacht besteed aan de Peer Gyntsuite van Edvard Grieg. Er is geluisterd naar de muziek, er is gezongen en er zijn fragmenten op instrumenten gespeeld en zelfs was er een rap.

Als afsluiting komt zal op 7 april meesterverteller Frank Groothof het sprookje van Peer Gynt opvoeren. De beroemde muziek zal daarbij worden uitgevoerd door Heilooër Harmonieorkest Caecilia. Alle kinderen van de hele school en hun ouders zijn van harte uitgenodigd om deze voorstelling bij te wonen.

De voorstelling begint om 14.30 in de Cultuurkoepel van Heiloo. De zaal gaat om 13.45 open. De kinderen kunnen zich laten schminken, op de foto als een sprookjesfiguur en er kunnen maskers gemaakt worden.

Als de voorstelling afgelopen is kun je vragen aan Frank Groothof stellen en mag je verschillende

Muziekinstrumenten proberen te bespelen.

De kaarten kosten € 10,00 en zijn online te koop via www.cultuurkoepel.nl, www.caecilia-heiloo.nl, of bij het VVV-informatiepunt in De Verhalenkamer op het Landgoed Willibrordus; openingstijden dinsdag t/m zaterdag van 11.00 uur tot 16.00 uur.

En nog iets!

Op 19 maart om 19.00 uur speelt het jeugdorkest van Caecilia enkele stukken uit de Peer Gynt Suite en wordt een deel van het verhaal verteld. Dat gaat gebeuren in de bibliotheek.

stakers Benedictusschool stakers Benedictusschool
20190315_111746 20190315_111746