'Aangehaald'(1 maart 2019)

Kunstcarrousel

Belletje trek

Staking

Namens het team van de Benedictus gaat een leerkracht op 15 maart naar Den Haag. De school is open maar het team steunt de actie en zal op 15 maart i.p.v. onderwijs nu o.a. opvangactiviteiten verzorgen voor de kinderen.

Carnaval op school

Veel kinderen kwamen verkleed op school en na de lunchpauze barstte het feest los. Alle groepen hebben gehost op muziek in de speelzaal en de kinderen van groep 7 brachten onverwacht in polonaise een bezoek aan De Loet. De bewoners hebben genoten van de kinderen en er vloeide zelfs een traantje.

Nascholing Cultuuronderwijs

Woensdagmiddag 6 maart volgt het team nascholing op het gebied van kunstzinnige vorming. In de aankomende kunstcarrousel  zal het accent meer worden gelegd op het creatieve proces en wat minder op het eindproduct.  De nascholing wordt verzorgd door Plein C en wordt gegeven omdat de Benedictus het traject De Cultuurloper volgt.

Kunstcarrousel

Dit jaar organiseren wij de kunstcarrousel al in maart en april en wel op de vrijdagenmiddagen 22 en 29 maart en op 5 april. Alleen de groepen 7 en 8 werken op de vrijdagochtenden aan hun kunstwerk, omdat er op 2 middagen het jaarlijkse scholenvoetbal plaatsvindt.

Onze kunstwerken stellen we tentoon op maandag 8 april van 16.30 tot 17.30 uur. U bent daarbij van harte welkom!

Tijdens de kunstcarrousel kunnen wij hulp van ouders goed gebruiken. U kunt zich opgeven als hulpouder bij de leerkracht (wij zijn ook al blij als u 1 of 2 keer van de 3 vrijdagen kunt).

U kunt zich ook opgeven bij de leerkracht als u zelf, met een groepje leerlingen, iets creatiefs wilt maken. Het thema is dit jaar: dieren.

Belletje trek

Tijdens de afgelopen vakantieweek heeft een groepje kinderen zich regelmatig vermaakt met belletje trek bij bewoners van de Hildebrandhof en soms vermaken de kinderen zich met dit spelletje ook in het weekend. Er wonen oudere mensen die daar hinder van ondervinden en misschien kunt u het onderwerp thuis eens bespreken.