"Aangehaald' (15 februari 2019)

15-02-2019

Rapporten

Studiedag team

Kledingactie en verzoek Bag to School:

De Minister stelt

Wet normalisering rechtspositie ambtenaren

Rapporten

Alle kinderen hebben hun rapport meegekregen en na de krokusvakantie vinden de gesprekken plaats. Wij hopen dat de kinderen blij de vakantie zijn ingegaan want ze hebben de afgelopen periode hard gewerkt.

Studiedag team

Het team heeft zich vrijdag o.a. bezig gehouden met schoolplanontwikkeling. Voor het schrijven van een nieuw schoolplan zijn ‘bouwstenen ’nodig en die ‘bouwstenen’ halen wij uit verschillende bronnen. Denk bijv. aan de audit die heeft plaatsgevonden en de tevredenheidsonderzoeken die onlangs zijn gehouden onder kinderen, leerkrachten en ouders.

Verder hebben alle teamleden in dec/jan onderdelen van een QuickScan ingevuld om een goed beeld te krijgen van de eigen kwaliteitsaspecten. (300 vragen) Onderdelen van de kwaliteitskaarten die werden gescoord zijn o.a. Aanbod: Zicht op ontwikkeling: Didactisch Handelen: Samenwerking: Toetsing en Afsluiting; Pedagogisch Klimaat: Vervolgsucces en Verantwoording en Dialoog.

In een volgende bijeenkomst praten we verder over de aandachtsgebieden.

Kledingactie Verzoek van Bag to School:

“In maart is er een kledinginzameling voor uw school ingepland.
Bij deze willen wij u vriendelijk doch dringend verzoeken geen kleding aan te nemen van bejaardentehuizen, kringloopwinkels of andere instellingen. Het is echt de bedoeling dat de kleding bij leerlingen van uw school of leden van uw vereniging uit eigen kast komen. Flyeren in buurt mag uiteraard gewoon, maar benadruk dan a.u.b. dat u kleding uit eigen kast inzamelt.
In maart is er een kledinginzameling voor uw school ingepland.
Wij zamelen in bij basisscholen en sportverenigingen omdat wij daar veel kinderkleding en kleding van jongvolwassen ophalen. Kleding van bejaardentehuizen bevat veel lakens en gedateerde kleding. Bij kringloopwinkels is het al gesorteerd en zijn de topstukken er al uit, die hebben ze zelf al verkocht”.
De Minister stelt

Beweging van kinderen is geen exclusieve taak van het onderwijs

Kinderen moeten vroeg beginnen met sport en bewegen en daarvoor wordt een gezamenlijke inspanning gevraagd van ouders, wijk, de school, de overheid en sportverenigingen.

Scholen zullen echter niet worden verplicht om extra lesuren gym te geven omdat ‘het voldoende’ laten bewegen geen exclusieve taak is voor het onderwijs. De minister stelt dat de verantwoordelijkheid om kinderen te laten bewegen in eerste instantie ligt bij de ouders.

Wet normalisering rechtspositie ambtenaren

In de nieuwe ‘Wet normalisering rechtspositie ambtenaren’ per 1-1- 2020 wordt geregeld dat voor personeel van openbare en bijzondere scholen dezelfde wetgeving gaat gelden en het personeel van openbaar onderwijs dan niet meer valt onder de ambtenarenwet 2017.