Groep 5a en 5b

14-02-2019

Deze week hebben de kinderen hun thema geschiedenis met topondernemers afgerond. Er is hard gewerkt en het resultaat mag er zijn. De kinderen hebben de informatie op een kaart geschreven en daarbij een illustratie gemaakt over het onderwerp. Na de voorjaarsvakantie gaan we beginnen met het thema derde wereld.

Met spelling werken we met de woorden meervoud met ’s. De kinderen weten de regel al goed. Leuk om te zien.

In groep 5a is deze week een stagiaire onderwijsassistent begonnen. Haar naam is Ilse Brouwer en ze is student aan het Horizoncollege. Ze woont vlakbij school, dus misschien kent u haar al. Ilse, van harte welkom en veel plezier bij ons op school.

De eerste boekbesprekingen zijn gehouden. Wat gaat dat al goed. Het formulier wat ingevuld mag worden, blijft op school en wordt met het tweede rapport meegegeven. Wilt u met het voorbereiden dit formulier gebruiken? Een powerpoint mag daarnaast ook, maar dat is naar eigen keuze.

Oproep voor vervoer:

Woensdag 6 maart gaat groep 5a naar de biblioheek en woensdag 13 maart groep 5b. We vertrekken om 8.45 vanaf school en gaan om 12.00 weer naar school terug. Hierbij hebben we hulp nodig van ouders, die kunnen rijden. De intekenlijsten hangen beneden bij de trap. Uw kind zal die dag iets later uit school zijn.