'Aangehaald' (8 februari 2019)

08-02-2019

Dode hoek

Vrijdag vrij

Schoolrapport met portfolio

Leerlingenraad

De 5e ziekte breidt zich uit

Carnaval

Dode hoek

De kinderen van de bovenbouw krijgen één keer op school een Dode Hoek les aangeboden. Maandag is groep 7 aan de beurt. De vrachtauto komt bij school te staan en daarom zijn er maandag tijdelijk minder parkeerplekken beschikbaar.

Vrijdag vrij

Op vrijdag 15 februari begint voor de kinderen de krokusvakantie. Het team heeft vrijdag o.a. een bijeenkomst over schoolplanontwikkeling 2019-2023. Ook houden wij ons bezig met de formatie van volgend schooljaar.

Schoolrapport met portfolio

Ruim een jaar geleden is een werkgroep gestart met een oriëntatie op nieuwe rapporten. In totaal hebben toen 55 ouders een vragenlijst ingevuld met vragen die o.a. gericht waren op wensen en aanbevelingen voor het toekomstige portfolio. Ook werd een gesprek gevoerd met een groepje ouders.

Leerlingenraad

Om inzicht te krijgen in wat de leerlingen graag willen is vorig jaar een groepsinterview gehouden met de leerlingenraad. Dit is een groep leerlingen die vaker worden geraadpleegd bij veranderingen in de school. Kinderen gaven aan dat zij het rapport vooral laten zien aan ouders en familie. Een aantal leerlingen gaf aan dat ze een portfolio aan meer mensen zouden laten zien. In het huidige rapport werden de kleuren gewaardeerd en de kinderen willen in de nieuwe situatie ook graag weer een map van A4-formaat. De tabbladen die nu in het rapport zitten ervaren de kinderen als handig.

Status rapport/portfolio

De werkgroep heeft het rapport/portfolio afgerond en het nieuwe rapport/portfolio krijgen de kinderen komende week mee naar huis. Echter, het is spannend of de drukker het papier op tijd kan leveren want de order was daar blijven liggen. In nood wordt het rapport op gewoon papier geprint en daarna opnieuw goed afgedrukt.

De 5e ziekte breidt zich uit

Inmiddels zijn ook kinderen uit andere groepen ziek geworden als gevolg van de 5e ziekte. Verschijnselen zijn rode wangen (vlekjes) en koortsig. Blijf uit de buurt van mensen die <20 weken zwanger zijn. Juf Stefanie hoopt na de krokusvakantie weer aanwezig te zijn en is blij de zorg rondom de 5e ziekte achter zich te kunnen laten.

Carnaval

Op vrijdag 1 maart vieren we op school Carnaval. De kinderen mogen de hele dag verkleed op school zijn. Alleen de middag staat in het teken van Carnaval.