'Aangehaald' (11 januari 2019)

11-01-2019

Vervangingsproblematiek Benedictusschool- staking 15 maart

Maandagmiddag vrij

Vervolg audit

AVG

Levensbeschouwelijke vorming

Vervangingsproblematiek Benedictusschool- staking 15 maart

Het lerarentekort loopt op en ook op de Benedictusschool hebben wij hiermee te maken. Invallers zijn niet of nauwelijks meer beschikbaar en daarom moeten wij (soms langdurig) steeds vaker een beroep doen op collega’s om extra dagen te werken. De werkdruk neemt toe omdat door het lerarentekort er veel vraag is naar nieuw personeel en ook wisselt onderwijspersoneel vaker van baan. Door het extra geld voor de werkdrukmiddelen zijn daarnaast ook nieuwe functies ontstaan waardoor leerkrachten doorgroeien en vertrekken.

Op dit moment heeft de Benedictusschool twee aanvragen lopen voor vervanging i.v.m. aankomend zwangerschapsverlof van leerkrachten Stephanie en Stefanie. De eerste aanvraag voor vervanging gaat in per 8 maart a.s. en staat nog open.  De leerkrachten Monique en Sacha hebben aangegeven bereid te zijn om eventueel hun taakomvang uit te breiden zodat de kwaliteit van het onderwijs in groep 4 per 8 maart ook gegarandeerd blijft.

De leerkrachten overleggen nog met elkaar over deelname aan de staking op15 maart. De stakingsdag valt toevallig in de week dat op woensdag 12 maart ook een studie gepland staat en de kinderen vrij zijn. We houden u op de hoogte.

Maandagmiddag vrij

Maandagmiddag 14 januari zijn de kinderen om 12.00 uur vrij i.v.m. studiemiddag. Deze dag staat vermeld op de jaarkalender die u aan het begin van het jaar van ons hebt ontvangen. De bezoeken aan de Beun in het kader van Cultuuronderwijs in Heiloo zijn door de Cultuurgroep in de week na de kerstvakantie ingeroosterd en samen met de Ice Games van vandaag is de week drukker geweest dan wij hadden gewild. De vakgebieden rekenen, taal en lezen worden wel volgens het rooster gegeven.

In de week dat er schaatsles wordt gegeven aan groep 5-6-7 vervalt de gymles van de maandag en worden de andere vakken gewoon volgens rooster gegeven.

Vervolg audit

De leerkrachten van groep 1-2A en groep 3 krijgen maandagochtend 14 januari om 8.30 uur bezoek van de auditcommissie en groep 7 ontvangt de commissie op vrijdag 18 januari. De commissie onderzoekt in alle groepen de kwaliteit van het rekenonderwijs op onze school.

AVG

Wij hebben een checklist ingevuld om te zien in hoeverre de AVG op school goed geregeld is en we blijken goed op weg te zijn. Aandachtspunten zijn o.a. het achter slot en grendel bewaren van de klassenmap en het beveiligd kunnen afdrukken door het instellen van een wachtwoord op de printer Deze punten zijn door ons snel en simpel op te lossen.

Levensbeschouwelijke vorming

Het nieuwe jaar is weer begonnen en de dagen worden langzaam langer. We willen de komende periode stilstaan bij wat ons mensen beschutting, bescherming en geborgenheid geeft. Daarom werken we tijdens de lessen van Hemel en Aarde aan het thema ’huis’.