groep 5a en groep 5b

10-01-2019

Schaatsen ipv gym

In verband met de schaatslessen zijn er op de maandagen 14, 21 en 28 januari en maandag 4 februari geen gymlessen. (Op de donderdagen is er wel gewoon gymles)

Voor de schaatslessen zijn beide groepen nog op zoek naar rijouders. De intekenlijst hangt onder aan de trap.

Tafeltoets

Op vrijdag 25 januari krijgen de kinderen een tafeltoets (tafels 1 t/m 5). Oefen thuis met uw kind deze tafels op tempo. Op internet zijn leuke tafelspelletjes voor de kinderen zodat ze ook zelfstandig kunnen oefenen. Succes.

Boekbespreking

Afgelopen vrijdag hebben de kinderen een invulblad meegekregen voor een boekbespreking. De kinderen kiezen een boek dat ze onlangs gelezen hebben. Voor de kinderen is het de eerste keer dat ze een boekbespreking houden, dus met het invullen en oefenen hebben ze begeleiding nodig. De kinderen mogen powerpoint of prezi gebruiken maar dat is niet verplicht. In de klas bespreken we de succescriteria voor de boekbespreking.

De kinderen kunnen zich inschrijven op het formulier onder aan de trap. Na de boekbespreking graag het invulblad inleveren bij de leerkracht.

Blokfluiten

De kinderen hebben de noten g,a,b,c,d geleerd. Verder hebben we verschillende ritmes leren klappen en geleerd wat maatstrepen en maatsoorten zijn. Het is belangrijk dat de kinderen goed blijven oefenen want de liedjes worden moeilijker.

Voorstelling de Beun

Aanstaande maandag gaan we naar een voorstelling van de ”Zandkapers” kijken in de Beun. Later deze maand hebben we een dansles n.a.v. deze voorstelling. We hebben er zin in!