12-10-2018

Herfstvakantie
Woensdagochtend meedenken

Jaarvergadering

Aanstaande woensdag (17 oktober) vindt de jaarvergadering van de oudervereniging plaats en in tegenstelling tot wat in het jaarboekje vermeld is (19:45 uur) begint de avond om 20:00 uur.

Kledingactie

Donderdag a.s. is de kledingactie en we hopen dat we veel kleding kunnen inzamelen. U kunt misschien uw buren of familie ook attent maken op deze actie.

In de zakken mag heel en schone kleding; schoenparen aan elkaar geknoopt; lakens; dekens; gordijnen; handtassen; handdoeken; riemen en ceinturen

’Dans in school’

Met ’Dans in school’ werd de Kinderboekenweek ‘Vriendschap’ met mooi weer buiten op het plein feestelijk afgesloten. De kinderen volgden donderdag voorafgaand aan het gezamenlijke optreden drie workshops dansen en de kinderen maakten allemaal een poppetjes aangekleed naar het thema van het land. Een opa zei: ‘hier wordt toch iedereen blij van’.

MQ-Scan

De motorische ontwikkeling van kinderen is net zo belangrijk als rekenen, taal en schrijven. Waar rekenen en taal onontbeerlijk zijn voor de toekomst van een kind en hun deelname aan de maatschappij, geldt dit net zo goed voor de motoriek. Een goede motoriek is bepalend voor een gezonde en vitale toekomstige generatie. De MQ-scan maakt het voor leerkrachten mogelijk inzicht te verkrijgen in de ontwikkeling van de motoriek, waardoor de motoriek gericht verbeterd kan worden, ongeacht het motorisch niveau. Op 18 januari werd bij enkele groepen tijdens de gymles de MQ-scan afgenomen. Aanstaande donderdag wordt deze scan opnieuw afgenomen, zodat wij kunnen zien welke groei de kinderen het afgelopen half jaar hebben doorgemaakt.

Herfstvakantie

De herfstvakantie begint vrijdagmiddag 19 oktober om 12.00 uur. De leerkrachten hebben vrijdagmiddag een studiemiddag. Er is deze dag een leerplichtcontrole.

Woensdagochtend meedenken

Heeft u tijd en zin om woensdagochtend 17 oktober met andere ouders in gesprek te gaan over o.a. schoolontwikkeling? Het team is bezig met het schrijven van een nieuw schoolplan en wij vinden het belangrijk dat ouders mee kunnen denken over schoolzaken. U bent vanaf 8.30 uur welkom in de ruimte van de Pino.