Benedictus danst

05-10-2018

De Benedictusschool danst!

A.s. donderdag 11 oktober 3 komen dansdocenten van ‘Dans in School’ bij ons om met alle kinderen een dans in te studeren. Deze dag staat in het teken van Vriendschap, het thema van de Kinderboekenweek. Om 13.30 uur bent u van harte welkom in de gymzaal aan de Burenweg om te genieten van de dansen. Het afsluitende optreden zal ong. een uur duren. Het kan dus zijn dat wij iets later weer bij school terug zijn.

Elke groep heeft een eigen dansthema/land gekregen.

Die dag hebben de kinderen een kledingvoorschrift:

Groep 1/2a: Rood, wit blauwe kleding een boerenkiel en een boerenzakdoek (Nederland)

Groep 1/2b: Rode, witte en groene kleding en eventueel vlisco stoffen omgeknoopt (Suriname)

Groep 3: Rode en witte kleding (Italie)

Groep 4: Groene en rode kleding. Wie een gekleurde poncho heeft, mag ‘m meenemen (Mexico)

Groep 5a: Spijkerbroek of zwarte broek met blauw of rood gestreept t-shirt. Wie een alpinopet heeft mag ‘m meenemen (Frankrijk)

Groep 5b: Kleding in geel en groen (Brazilie)

Groep 6: Rood en blauw, eventueel met slingers en bloemenkransen om de armen en kuiten (Samoa)

Groep 7: Rode en zwarte kleding en eventueel flamenco jurken voor de meiden en zwarte giletjes en blouses voor de jongens (Spanje)

Groep 8: Kleding in de kleuren zwart, geel, groen, rood, blauw en wit en regenlaarzen.