05-10-2018

Maandag 8 oktober zijn de kinderen om 12.00 uur vrij.

Woensdag 10 oktober beginnen wij met ouderlezen. Het duurt van 8.30 tot 8.50 uur. Wij hebben al een aantal aanmeldingen. U kunt zich nog opgeven op de lijst naast de deur.

Maandag beginnen wij met blok 2 voor rekenen. De doelenposter die eerst op de deur hing hebben wij nu uitvergroot op het prikbord in de klas zichtbaar gemaakt. Samen hebben wij naar de doelen voor de komende periode gekeken. De kinderen hebben allemaal een doel gekozen waarvan zij denken dat ze het al goed kunnen en een doel dat zij nog lastig vinden. Zo willen we de kinderen meer eigenaar maken van hun leerproces. Tijdens de lessen zullen we vragen: ”Bij welk leerdoel denk je dat deze opdracht hoort?”.

Donderdagmiddag sluiten wij de kinderboekenweek af. U bent van harte welkom om bij deze muzikale afsluiting aanwezig te zijn. Het start om 13.30 uur en de kans bestaat dat wij iets later uit zijn. Als u bij de gymzaal bent kunt u uw kind meteen na afloop meenemen. Met de andere kinderen lopen wij terug naar school. De kinderen mogen voor deze voorstelling rode en groene kleding aantrekken. Wie thuis een gekleurde poncho of sombrero heeft, mag ’m meenemen. Onze dans zal zijn, misschien raadt u het al,  in het thema: Mexico.