Groep 5a en 5b

Afgelopen woensdag hebben we de kinderboekenweek geopend. De kinderen mochten op zoek naar hun vriendjes, zoals Jip en  Janneke, Bert en Ernie, Mowgli en Baloo. In de groep hebben we gekeken naar een filmpje van de schrijver Jozua Douglas. Hij heeft het kinderboekenweekgeschenk geschreven. We zullen in de groep verder bezig gaan met het thema vriendschap en natuurlijk met lezen en schrijven. Donderdag hebben de kinderen een poppenkastvoorstelling gezien over vriendschap. Deze werd gegeven door meester Patrick, samen met zijn medestudenten.

Het rekenblok is afgerond, de kinderen hebben hun eerste toets gemaakt. Dat geeft veel duidelijkheid: Waar ga je nog mee oefenen en wat kun je al? Het klokkijken zal de komende tijd herhaald worden. De kinderen hebben ook een oefenboekje mee naar huis gekregen. Ook hebben ze een tafelkaart meegekregen, die kunt u thuis op een zichtbare plek ophangen. De tafel van 7 mag de komende week geoefend worden.

De gymles van a.s maandag vervalt voor groep 5.