Algemeen 21 september 2018

18-09-2018

Verdriet in Oss

Soms sta ik met gevouwen handen,

Met dichte ogen en een mond vol tanden.

Ik zoek vergeefs naar wat ik zeggen wil.

Dan zeg ik dus maar niks en blijft het stil

(uit Hemel en Aarde 2011)

Toestemmingsformulieren
Jaarkalender; wijziging
Veiligheid voor alles
Schoolreisje
Foto’s bestellen
Toestemmingsformulieren
Wij hopen dat u na het weekend de formulieren AVG van de kinderen ingevuld wilt inleveren op school, mocht u dat nog niet hebben gedaan.
Jaarkalender, een wijziging
Woensdag 20 maart is een studiedag voor de leerkrachten. Op de website staat de datum wel goed maar in de papieren versie die u vorige week heeft ontvangen staat dat de kinderen om 12.00 uur vrij zijn. Wilt u op de kalender daar om 20 maart als vrije dag voor de kinderen noteren.
Veiligheid voor alles
Het valt op dat er steeds vaker ouders zijn die bij het wegbrengen van hun kinderen de auto op straat parkeren net naast, of soms zelf voor, het pad dat vanaf het Klein Barlaken naar het schoolplein van de kleuters leidt. Dit leidt tot zeer gevaarlijk situaties voor kinderen die met de fiets, of lopend vanuit de wijk komen. Sommige ouders zijn zich niet bewust van de gevaren die het parkeren op die plek oplevert.
Het gevolg van dit parkeergedrag op straat op deze plek is het gevaar voor de fietsende kinderen. Zij hebben namelijk geen overzicht meer op het andere verkeer. Ook blokkeren deze auto’s het overige doorgaande verkeer op de Kleijn Barlaken en moeten auto’s hierom heen manoeuvreren. Dit levert eveneens gevaarlijke situaties op voor de kinderen komend vanaf  Laghe Weijdt.
Wij roepen daarom alle ouders op om de moeite te nemen hun auto’s verderop in een parkeervak te plaatsen en niet meer op straat te parkeren. Het gaat om de veiligheid van alle kinderen!
Schoolreisje
We hopen vrijdag a.s. op mooi weer want dan gaan de kinderen van groep 1-5 op schoolreisje.
Wilt u eraan denken dat wij in verband met de AVG (Algemene verordening gegevensbescherming) rekening houden met de privacy van alle kinderen. Het maken van beeldmateriaal valt daar ook onder. Vanuit de school is er één ouder die foto’s maakt voor de boekjes van de kinderen. Wij vragen u om verder terughoudend te zijn met het nemen van foto’s tijdens deze dag zelf als u als begeleider meegaat, maar ook als u de kinderen uitzwaait en verwelkomt. Mocht u een foto maken, dan graag alleen een close-up van uw eigen kind.
Mochten er onverhoopt andere kinderen of ouders op staan, dan gelieve de foto niet te verspreiden via social media, WhatsApp etc. zonder toestemming van de betreffende ouder. Hartelijk bedankt voor uw medewerking. Wij kijken uit naar uw komst en gaan er een gezellige … van maken!
Foto’s bestellen
U kunt met de inlogcode nog een paar dagen de portretfoto’s bestellen.