Groep 3: nieuws uit de groep

Wat hebben wij weer hard gewerkt deze week. De woorden vis en sok hebben wij geleerd waarbij de letters ’v’, ’i’ en ’s’ centraal staan. In ons Klikklakboekje komen steeds meer letters bij en het lukt ons al om zelf woorden te bedenken en te maken. Deze week hebben wij voor het eerst geoefend met de woordendoos en dat ging al hartstikke goed!

Wij leren lezen volgens de methode van Veilig Leren Lezen. Wilt u het leren lezen op een speelse manier ook thuis oefenen dan zijn de tijdschriften van ’Maan Roos Vis’ erg geschikt. Dit tijdschrijft sluit goed aan bij de methode die wij in de klas gebruiken. Bij interesse kunt u de website bekijken: https://www.zwijsen.nl/maan-roos-vis

Het thema van de catecheselessen is deze periode: ’de mens’. Hierbij hebben wij het over hoeveel wij op elkaar lijken maar toch allemaal uniek zijn en de verschillende fases van het mensenleven. In de eerste les beginnen de kinderen bij hun eigen begin: de baby. Willen daarom alle kinderen hun geboortekaartje meenemen en een babyfoto? (een kopie van het geboortekaartje mag uiteraard ook). De kaart en de foto komen in goede staat weer mee naar huis.