Groep 4: Nieuws uit groep 4

07-09-2018

Nieuws uit groep 4.

De eerste week zit er alweer op. Na alle vakantieverhalen te hebben gehoord zijn we enthousiast begonnen met de eerste lessen. Vrijwel alle vakken zijn nieuw voor de kinderen. Best een beetje spannend. Gelukkig merkten we al snel dat het niet zo moeilijk was als het leek. Voor taal en spelling zijn we dit jaar begonnen met een nieuwe methode; Staal. De eerste spellingscategorie van dit jaar is het hakwoord (categorie 1). De regel luidt: ”Hakwoord: Ik schrijf het woord zoals ik het hoor.” Er hoort ook een gebaar bij. De kinderen kennen het gebaar al goed.

De doelen die tijdens de rekenlessen aan bod komen, kunt u per blok vinden op de poster aan de klassendeur. Zo heeft u een idee wat er van de kinderen verwacht wordt.

Vanaf maandag is het de bedoeling dat de kinderen weer afscheid van u nemen bij de klassendeur. Op deze manier proberen wij de drukte in het lokaal te vermijden.

Vanaf maandag kunt u intekenen voor de ouder-kindgesprekken die binnenkort plaats vinden. Voor groep 4 is er ook de mogelijkheid om op donderdag 20, maandag 24, en dinsdag 25 september onder schooltijd in te tekenen. U kunt dan kiezen voor een moment tussen 13.00 uur en 14.15 uur.

Wij kijken uit naar een gezellig en vooral leerzaam schooljaar.