Algemeen 14 september 2018

05-09-2018

Enveloppen mee naar huis

Vandaag hebben alle kinderen een enveloppe mee naar huis gekregen. Vanwege werkdruk en het ontbreken van administratieve ondersteuning ontvangt u de informatie, wat later dan gewoonlijk. Alle oudste kinderen van het gezin hebben een jaarboekje en een boekje ‘zo zijn wij’ gekregen om in het schoolmapje te bewaren. Enkele kinderen hebben een extra setje ontvangen omdat ouders niet op hetzelfde adres wonen. De ouder die de zorg heeft wordt dan geacht het informatiesetje aan de andere ouder te verstrekken. Ieder kind heeft ook een toestemmingsformulier AVG op naam gekregen om in te laten vullen. Wij vragen u om dit formulier komende week in de enveloppe bij de leerkracht weer in te (laten) leveren.

Wij hopen dat u toestemming wilt verlenen aan de verschillende onderdelen omdat wij absoluut en zorgvuldig zullen omgaan met privacy. We hopen dat het dan voor ons zo ook werkbaar blijft.

In de enveloppe vindt u ook het inlogkaartje van de schoolfotograaf.

Studiedag team

Woensdag 19 september zijn de kinderen vrij en hebben de leerkrachten een studiedag over ‘Leren zichtbaar maken’. We houden ons deze dag bezig met vragen als: wat zijn zichtbaar lerende leerlingen, hoe gebruiken we data en wat hebben onze leerlingen daaraan? Op welke manier functioneert feedback en wanneer is het effectief? Welke denkkaders hebben grote invloed op de prestaties van leerlingen?

GEZOCHT, IEMAND VOOR DE KASCOMMISSIE

Elk jaar wordt er door twee onafhankelijke ouders een controle uitgevoerd op de financiën van de Oudervereniging. Elk jaar wordt de langst zittende vervangen voor een nieuwe ouder, om de integriteit te waarborgen.

Ik ben dan ook op zoek naar iemand die samen met mij en de tweede ouder van de kascommissie de eindcontrole wil doen voor het jaar 2017-2018 zodat we deze officieel kunnen afsluiten tijdens de jaarvergadering van de Oudervereniging op 17 oktober 2017.

Mocht u interesse hebben, kunt u zich aanmelden bij:

Sascha van der Zande, sascha_van_der_zande@hotmail.com

06-52007901

Schoolfotograaf

De leerlingen zijn vandaag op de foto gegaan en zij hebben meteen hun inlogcode mee gekregen. Hiermee kunt u de foto’s bestellen vanaf maandag 17 september 18:00!

De fotograaf komt ook nog bij de peuterspeelzaal en zij zal dan alleen van de kinderen die in ons systeem vandaag afwezig waren gemeld, een portretfoto maken.

Prinsjesdag…Hoedjes dag

Jawel, dinsdag a.s. mag iedereen met een hoedje op naar school komen en zal in de groepen aandacht worden geschonken aan het thema Burgerschap.