Groep 7: De week die komt

ingevoerd op 02-11-2017

De week die komt

Even een update over de verschillende activiteiten van komende week en waar we deze week mee bezig zijn geweest:

- We zijn begonnen met het schoolorkest. Voor het oefenen voor de Sint Maarten viering hebben de kinderen komende week regelmatig hun instrument nodig op school. Neem deze elke dag mee naar school.

- Er zijn prachtige Japanse lampionnen gemaakt door de kinderen en om eens echt goed te bekijken hoe ze schijnen mogen de kinderen een lampje voor hun lampion meenemen.

- Komende dinsdag krijgen we een gastles van de Broekerveiling over het museum (waar alle gezinnen een toegangskaart voor hebben gekregen van Stichting Flore) en over het onstaan van het Duizendeilanden gebied.

- Dinsdag 14 november houden we in de klas de Voorleeswedstrijd van de Benedictusschool. De winnaar zal onze school vertegenwoordigen in de lokale voorronde. De voorbereiding voor de kinderen die hier aan mee willen doen gebeurt thuis.

- Huiswerk:

Tijdens de rekenlessen valt op dat de tafels bij veel kinderen nog onvoldoende geautomatiseerd zijn waardoor o.a. opdrachten zoals grote deelsommen, procenten, breuken, verhoudingen en kommagetallen lastig zijn.
Wilt u thuis ook nog eens samen de tafels oefenen? Bijvoorbeeld met overhoringen, apps, (youtube) tafelliedjes. tafels flitsen of tafelspelletjes.
Dinsdag 21 november toetsen we de tafels en we gaan er vanuit dat de tafels dan voldoende geautomatiseerd zijn. Dus.... oefenen, oefenen, oefenen.

6FB43C14-417F-47D0-ABB3-E1EE69FBFF81 6FB43C14-417F-47D0-ABB3-E1EE69FBFF81