Info 13 november 2015

Verjaardagen

Groepen 1-2-3-4

Els

Druk en veel mooie woorden afgelopen maandag bij de begrafenis van Els Harkmans.

De schoolfotoboeken zijn o.a. door Els gemaakt en liggen tijdens de ouderavonden traditioneel op de tafels in Hetloo.

GEZOCHT: PENNINGMEESTER OUDERRAAD

Na zes jaar met veel plezier de Ouderraad ondersteund te hebben als penningmeester wordt het langzaam tijd om het stokje over te dragen.

Ik ben op zoek naar mensen die interesse hebben en zich voor een aantal jaren willen committeren aan deze functie.

Als spin in het web kom je in een enthousiast team van ouders en leerkrachten.

Voor informatie kunt u contact opnemen met Onno Muller, muller.kiburg@gmail.com, 06-14978799.

Oproep nieuwe MR-leden

Misschien vindt u het leuk om namens de ouders zitting te nemen in de Medezeggenschapsraad van de school.  Er wordt ongeveer vijf keer per jaar vergaderd met de personeelsgeleding en de directie.

Wij hopen dat ouders zich aanmelden die:

-zich betrokken voelen bij de school en schoolontwikkelingen

-postief en constructief willen meedenken

U kunt zich tot 1 december per email aanmelden bij jhaanstra@hotmail.com of info@benedictusschool.nl o.v.v. aanmelding MRkandidaat oudergeleding.

Voor informatie kunt u zich wenden tot  Jeroen Haanstra of de directie van de school.

Kunstcarrousel

Vorig jaar hebben wij voor het eerst een kunstcarrousel georganiseerd op onze school. Dat was een groot succes, dus dit jaar staat de kunstcarrrousel weer op de agenda. Op drie vrijdagen mixen wij de groepen en gaan de kinderen vooral zelf creatief aan de slag. Dit jaar kunnen de kinderen ook kiezen voor b.v. toneel of misschien dans ...

Wij zoeken:

- Ouders of opa’s/oma’s die aan de slag willen. U biedt aan een (klein) groepje kinderen een creatieve activiteit aan. Bij een creatieve activitet kunt u denken aan handvaardigheid, tekenen, schilderen, maar ook toneel of dans enz.

- Of ouders die willen helpen bij een activiteit.

We gaan aan de slag op de vrijdagen 15, 22 en 29 januari van 12.45 tot 14.15 uur. Als u mee wilt helpen, graag melden bij de leerkracht van uw kind.

SINTERKLAAS IN HET OOSTHONK

22 NOVEMBER

22 November is het zo ver dan komt de Sint met zijn Pieten weer naar het Oosthonk.

Ook de Kinkeluters zijn weer van de partij om de Sint met muziek te verwelkomen op het parkeerterrein bij de Loet.

Om 13.30 uur komt de Sint aan op het parkeerterrein, vanwaar we met zijn allen naar het Oosthonk lopen.

Behalve als het slecht weer is. Dan komt de Sint rechtstreeks met de auto naar het Oosthonk.

DE SINT VINDT HET HEEL LEUK ALS JULLIE IETS VOOR HEM OPVOEREN.  NEEM JE MUZIEKINSTRUMENT MEE.

Verjaardagen

16 november  Mirlanda Gerardts, groep 8B

16 november  Julian Smeels, groep 1/2B

17 november  Maarten Roubos, groep 3

Wij feliciteren de jarigen en rekenen op een gezonde en bescheiden traktatie.

Groepen

Groepen 1/2

Wouter kabouter heeft zijn diploma gehaald met dank aan de kleuters! Hij mag nu op wereldreis, we hopen nog eens iets van hem te horen.

Maandag 16 november starten we met het nieuwe thema; Sinterklaas. Ook dit jaar mogen de kleuters weer een bezoek brengen aan het Sinterklaashuis in Bergen. Wij worden daar op donderdag 26 november om 11.00 uur verwacht. Wilt u mee? Graag intekenen op de intekenlijst bij de klassen. Als u niet rijdt wilt u uw kind dan deze dag een stoelverhoger meegeven?

Groep 3

Deze week zijn we met onze lampion naar de Amberhof geweest. De oudere mensen hebben genoten van onze liedjes en we kregen een lekkere mandarijn! Komende weken gaan we lekker vaak knutselen. We zijn nog op zoek naar kranten, keukenrollen en oude apparaten voor de techniek. We missen nog een paar rapporten; wilt u thuis even kijken of er nog een rapport van uw kind ligt?

Groep 3-4

Afgelopen woensdag mochten we komen zingen bij de Amberhof. Wat een blije gezichten bij de bewoners en de kinderen! Heeft u nog oude kranten en/of keukenrollen, geeft u ze dan mee aan uw kind. We kunnen ze goed gebruiken bij het knutselen.

U heeft wel gemerkt dat juf Marchien deze week ook nog ziek was. Zij zal om medische redenen een aantal weken niet op school aanwezig zijn.  Juf Laura zal haar zoveel mogelijk vervangen. We wensen juf Marchien beterschap.

Groep 4

We zijn aan het oefenen met de tafel van 2, 5 en 10. Het is de bedoeling dat de kinderen de antwoorden meteen kunnen noemen, zowel op rij als door elkaar. Wilt u thuis ook oefenen? We beginnen komende week met een nieuw woordpakket. Vrijdagmiddag a.s gaan we knutselen met groep 3, 3/4 en 4. Hiervoor hebben we keukenrollen nodig, lege tissue dozen en melkpakken. Wilt u deze meegeven naar school?

A.s. maandag zijn wij uitgenodigd voor een kennismakingsmiddag op het PCC Heiloo. De kinderen nemen deel aan 3 verschillende lessen. De middag duurt tot 15.30 uur, daarna fietsen de kinderen zelfstandig terug naar huis. Ze moeten allemaal op de fiets komen dus!

Els Harkmans1 Els Harkmans1
20151112_104032 20151112_104032

Reactie: (nathalie)
16-12-2015, 11:05