'Aangehaald' (vrijdag 1 maart 2024)

01-03-2024

Studiereis

Proeflab op reis

Hijskraan

Penningmeester

Actie zwembad ’t Baafje

MaalwaterRun

Zijdebloemen voor versiercommissie

Studiereis collega’s

Volgende week zijn Ivo, Eefje en Monique afwezig i.v.m. deelname aan een studiereis naar Graz.Het thema van de reis is inclusief onderwijs en wij hopen dat onze collega’s geïnspireerd en met mooie voorbeelden terugkomen op school. Het is ons gelukt om invallers te regelen zodat wij de groepen 5 en 6 volgende week niet hoeven op te splitsen.

Proeflab op reis

Komende donderdag en vrijdag ontvangen wij op school het ‘proeflab op reis’ en dan zullen de kinderen van groep 3 t/m 8 verassende experimenten gaan uitvoeren. Alle kinderen zijn verdeeld in groepen met maximaal 18 kinderen en zij gaan 45  minuten als gronderzoeken en etenschapper  (geen spelfout hoor) aan het werk.

Het lab wordt donderdag voor schooltijd in de middenruimte (Hetloo) van onze school opgebouwd.

Hijskraan

Iets later dan gepland werden de werkzaamheden op het dak verricht en werd een nieuwe unit geplaatst op het dak. De unit paste niet door het dakluik en daarom moest er vanmorgen een hijskraan aan te pas komen. Een enkele groep heeft, in het kader van techniek, buiten gekeken naar het hijsen. Het klimaatsysteem draait nu weer zoals het moet dus het binnenklimaat zou weer in orde moeten zijn.

Penningmeester

Wij zijn dringend op zoek naar een nieuwe Penningmeester voor de ouderraad. Heeft u iets met financiën, lees dan a.u.b. de oproep (zie bijlage) voor een Penningmeester. Hopelijk is er een ouder die deze taak op zich wil gaan nemen. Het is heel fijn dat Sascha deze taak in de afgelopen jaren op zich heeft willen nemen voor ons en dit schooljaar nog wil afronden . Dank daarvoor!

Actie zwembad ’t Baafje

Net voor de krokusvakantie kwam spontaan het verzoek van ouders van een andere school in Heiloo, om handtekeningen te verzamelen voor behoud van het zwembad ’t Baafje.  Wij hebben hier afgelopen dinsdag gedeeltelijk aan meegewerkt. Het team heeft zich namelijk afgevraagd of leerkrachten aan uw kinderen mogen vragen om een handtekening te zetten op een actieformulier of om te gaan demonstreren.  Wij vinden dat wij het recht niet hebben om uw kind aan te zetten tot actie voor een niet schoolse aangelegenheid. Wij hopen natuurlijk dat het zwembad openblijft en dat u als ouder met uw kind eventueel toekomstige acties voert, als u dat belangrijk vindt.

MaalwaterRun

Zondag 14 april de 14e PCC Maalwater Run & Walk & Bike.

Op woensdag 20 maart zijn de Buurtsportcoaches voor- en na schooltijd aanwezig in onze middenruimte Hetloo. Op die momenten nemen zij de inschrijvingen van PCC MWR in ontvangst. Wij hopen natuurlijk dat velen zich weer aanmelden zodat wij als school lessen van Sport@School kunnen verdienen!

Alle kinderen krijgen komende week een inschrijfformulier mee naar huis.

Zowel de Run, de Walk als de Bike starten bij AV Trias.

Zijdebloemen voor versiercommissie

Vanuit de versiercommissie een vraagje! Heeft iemand nog zijdebloemen, of andere kunstbloemen over, waar niks meer mee gedaan wordt? Wij kunnen ze goed gebruiken om de school mee te versieren! Alle kleine beetjes helpen

dak dak
vacancy vacancy