'Aangehaald'(vrijdag 2 februari 2024)

02-02-2024

Doorstroomtoets

Dode Hoek les

Carnaval in BENEDONKEL

Doorstroomtoets

Komende week maken de kinderen van groep 8 de (IEP) doorstroomtoets.

Scholen zijn verplicht om de ontwikkeling van hun leerlingen te volgen en om in groep 8 een eindtoets af te nemen. Vanaf schooljaar 2023-2024 is de naam van de eindtoets veranderd naar de ’doorstroomtoets’. Leerlingen uit groep 8 maken voortaan vanaf eind januari een doorstroomtoets en melden zich eind maart aan voor de middelbare school.

Dode Hoek les

Dinsdag a.s. ziet u een vrachtwagen geparkeerd staan voor school. De kinderen van groep 7 krijgen dan les over De dode hoek. Rondom een vrachtwagen zijn er plekken die de chauffeur vanuit het voertuig niet kan zien. Dat zijn de dode hoeken die ook wel blinde hoeken worden genoemd. Een dode hoek kan tot levensgevaarlijke situaties leiden Het is belangrijk dat (alle) kinderen weten wat een dode hoek is en of dat bij een vrachtauto, bus, tractor of tram ook zo is.

.

Carnaval in BENEDONKEL

Vrijdag vieren wij Carnaval op school en we hopen dat iedereen verkleed naar school wil komen. De kinderen van groep 1 t/m 8 komen vrijdag via de hoofdingang naar binnen in BENEDONKEL. Waarom we eigenlijk Carnaval vieren komt wordt alle groepen besproken.

FEEST FEEST FEEST

Carnaval Carnaval