'Aangehaald'(vrijdag 6 oktober)

Directie afwezig

Steuntje in de rug

Maandagmiddag 9 oktober

Wijzigingen in de jaarkalender!!

Kleedjesmarkt

Komende woensdag mogen de kinderen die boeken mee hebben zelf hun kleedje met boeken neerleggen op het kleuterplein. Om 12.15 uur wordt de markt geopend en mogen de andere kinderen van de klas en belangstellende ouders de markt bezoeken. De markt duurt tot 13.00 uur. De typeles begint om 13.00 uur i.p.v. 12.30 uur zodat deze kinderen ook boeken kunnen (ver)kopen. Kinderen mogen tegen kleine bedragen boeken kopen of verkopen. Bij slecht weer vindt de markt plaats in Hetloo, de middenruimte van de school. Boekentassen en kleedjes kunnen ’s morgens al worden afgegeven of in Hetloo worden neergelegd. Een naam op de tas is wel handig.

Afsluiting Kinderboekenweek

Volgende week vrijdag wordt de Kinderboekenweek binnen feestelijk afgesloten in Hetloo met voordracht en zang.  We starten rond 8.45 uur en u bent welkom om te komen kijken.

Corona

Wij horen de laatste weken wat vaker om ons heen dat iemand na lang hoesten en snotteren toch positief test op Corona. Tijdens de coronapandemie was het absoluut not done om snotterend en hoestend naar school te komen maar die regel is gelukkig verdwenen. Toch is het handig om alert te blijven op klachten zoals:

verkoudheidsklachten: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn;

•            (licht) hoesten;

•            plotseling verlies van reuk en/of smaak (zonder neusverstopping);

•            kortademigheid/benauwdheid;

•            verhoging óf koorts boven de 38 graden.

Verzoek: wij vragen u om aandacht te houden voor het hoesten in de elleboog en om zakdoekjes mee te geven als uw kind verkouden is.

Directie afwezig

Op 11, 12 en 13 oktober 2023 verblijven de leidinggevenden van Blosse in Rotterdam voor een driedaagse met als thema: Samen Toekomst Maken.

Dit thema is een vervolgstap in de Blosse Expeditie die al veel eerder is begonnen. Een zoektocht naar hoe we het beste kunnen doen voor alle kinderen in een snel en continu veranderende wereld.

Steuntje in de rug

Het nieuwe sport- en cultuurseizoen is geopend. Landelijk is sprake van een flinke stijging in het aantal aanvragen van gezinnen die door armoede de contributie of het lesgeld voor een sport- of cultuurclub niet kunnen betalen. In het eerste half jaar van 2023 werd bij het Jeugdfonds Sport & Cultuur Nederland voor 49.541 kinderen en jongeren een lidmaatschap betaald, een stijging van maar liefst 20 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dit bewijst dat er een groeiende behoefte is aan hulp bij toegang tot sport en cultuur voor kinderen.

Gezinnen in armoede zijn er misschien ook in Plan-Oost. Ik ben een intermediair en ouders kunnen via mij een aanvraag indienen bij het Jeugdfonds Sport& Cultuur zodat kinderen uit gezinnen met weinig geld, wel mee kunnen doen. Kom gerust even langs als u in aanmerking denkt te komen voor een steuntje in de rug.

Maandagmiddag 9 oktober

De kinderen zijn maandag om 12.00 uur uit i.v.m. een studiemiddag van het team.

Wijzigingen in de jaarkalender

De Lichtjesavonden komen te vervallen

Het kerstontbijt op woensdag 20 december vervalt.

De Kerstviering vindt plaats op donderdag 21 december rond 16.30 uur in de Witte Kerk (i.p.v. Ter Coulster)

Het kerstdiner zal 21 december aansluitend plaatsvinden op school. Exacte tijden volgen nog maar voor uw planning is het handig om nu al te weten dat er een wijziging is.

20231004_084202 20231004_084202
20231004_082722 20231004_082722