'Aangehaald'(vrijdag 8 september 2023)

07-09-2023

De kop is eraf

De kalender

Handig om te weten

Kind – Oudergesprekken

De kop is eraf

De eerste schoolweek zit er alweer op en het schoolritme begint bij de meeste kinderen alweer te wennen. Boeken en schriften zijn uitgedeeld; leerlingenaccounts geactiveerd en iedereen heeft zijn/haar plekje weer gevonden in de klas. Er zijn vakantieverhalen uitgewisseld en de eerste gezonde traktaties werden deze week ook al uitgedeeld. Daar zijn wij blij mee want gezonde traktaties passen in ons streven naar een ‘Gezonde school’ en we hopen op uw medewerking.

De kalender

Deze week is de jaarkalender en een leerlingenlijst meegegeven naar huis om thuis te bewaren in het schoolmapje. Nieuwe kinderen hebben een Benedictusmapje ontvangen met daarin eenmalig verstrekt alle informatie zoals de schoolgids en het boekje ‘zo zijn wij’. Op de website zijn alle documenten te vinden. Wijzigingen worden altijd via de nieuwsbrief vermeld. Extra informatiesetjes voor ouders die niet op eenzelfde adres wonen zijn al meegegeven maar kunnen anders nog via een Topic worden gevraagd bij de leerkracht of directie.

De gymtijden zijn voor sommige groepen anders dan afgelopen jaar en dat betekent voor ouders met kinderen in groep 3 of in groep 4, dat zij 1x per week hun kind zelf naar de gymzaal aan de Burenweg moeten brengen.

Handig om te weten

Kinderen die op de fiets naar school komen gebruiken het pad langs de school en we verzoeken u om ook even te kijken waar en hoe uw kind de fiets parkeert.

De fietssleutel bewaren wij in het sleutelbakje in de klas.

Tip: doe een grote sleutelhanger aan de fietssleutel evt. met naam, dat maakt het zoeken naar verloren fietssleutels een stuk makkelijker. Gevonden fietssleutels worden aan het haakje gehangen naast de deur van het kantoor van juf Theresia

Mobiele telefoons worden ingeleverd bij de leerkracht.

Kind-Oudergesprekken

Wij werken van groep 4 tot en met groep 7 vanuit de cyclus startgesprek (september/oktober), voortgangsgesprek (februari) en eindgesprek (juni/juli).

Bij het startgesprek zijn ook alle kinderen uitgenodigd.

De startgesprekken vinden plaats vanaf volgende week. De kinderen hebben een formulier meegekregen ter voorbereiding op het gesprek en nemen dit weer z.s.m. mee terug naar school.

Dit gesprek is een informele kennismaking tussen ouders, kind en de nieuwe leerkracht aan het begin van het schooljaar. Het gesprek gaat over hoe de eerste schoolweken zijn ervaren, We wisselen informatie uit over de school- en thuissituatie en wat we van elkaar verwachten.

In groep 8 voert de leerkracht in komende weken met ieder kind apart een gesprek en in oktober is een ouderavond.

Foto; langs het hek van de kleuters zijn Passievruchten ontdekt. Een buurvrouw maakte de foto en maakte ons attent op deze vrucht.

parkeerplek steps etc parkeerplek steps etc
Passievrucht langs hek Passievrucht langs hek