'Aangehaald' (vrijdag 19 april 2024)

19-04-2024

Schoolfotograaf

VintedBenedictus

Koningsdag

Studiemiddag

Is samenwerking in onderwijsregio’s dé oplossing voor het personeelstekort?

Onderwijs en media

Alkmaar sport Balloon Battle en lasergamen

Schoolfotograaf

Uw kind heeft vandaag een kaart meegekregen met daarop een inlogcode om de schoolfoto’s te bestellen.  Als u inlogt krijgt u ook de groepsfoto te zien. De inlogcode is uniek en wordt slechts één keer via de kaart verstrekt. In nood kunt u bij mij (via een topic) de inlogcode opnieuw opvragen.

VintedBenedictus

Afgelopen woensdag werd voor het eerst een vintedBenedictus (kinderkledingbeurs) georganiseerd. Even wennen, maar we weten nu hoe de beurs werkt op school en het is zeker de moeite waard om een volgende keer een kijkje te komen nemen. Ouders, bedankt voor het mooie initiatief!

Koningsdag (12.00 uur vrij)

Volgende week vrijdagochtend vieren wij ’s morgens op school Koningsdag. De kinderen mogen in een onesie en/of in een oranje outfit op school komen. Wij zorgen voor wat lekkers dus fruit en drinken hoeft u niet mee te geven naar school.

Studiemiddag

Om 12.00 uur begint de meivakantie.

Het is handig om even langs gevonden voorwerpen te lopen en gymtassen mee te laten nemen naar huis. Wij zeggen het ook tegen de kinderen maar dat heeft niet altijd effect😊

Is samenwerking in onderwijsregio’s dé oplossing voor het personeelstekort?

Schoolbesturen, lerarenopleidingen, schoolleiders, leerkrachten en ondersteunend onderwijspersoneel kunnen het personeelstekort niet in hun eentje oplossen. Wat is er nodig in de regio om voor elk kind het onderwijs op een goede manier te garanderen? Samenwerken met andere besturen, Pabo’s en Roc’s is daarbij van groot en noodzakelijk belang. Met een aantal andere besturen wordt nu door Blosse onderzocht op basis van welke inhoud men samen zou moeten gaan optrekken en afspraken kan maken. Wordt vervolgd.

Onderwijs, media en Benedictus

Er is in de verschillende media de laatste weken veel aandacht voor de kwaliteit van het onderwijs op de Nederlandse scholen in vergelijking met bijv. Estland waar een ander onderwijsstelsel wordt gehanteerd en de kinderen beter presteren.

Scholen (20%) worden door de Inspectie zwak of zeer zwak beoordeeld als hun driejaarsgemiddelde op de basisvaardigheden onder de wettelijke norm ligt. Helaas is dat de enige maatstaf die wordt gehanteerd voor de kwaliteit van een school, maar wij vinden het naast de basisvaardigheden natuurlijk net zo belangrijk om aandacht te besteden aan de ontwikkeling van sociale vaardigheden en andere vormingsgebieden, want alle aspecten bij elkaar dragen bij aan het welzijn en succes van onze leerlingen.

De Benedictus scoort met het driejaarsgemiddelde volgens de norm van de inspectie voldoende maar heeft wel proactief de focus in de afgelopen jaren gehad op het rekenonderwijs en het automatiseren. Zowel landelijk als ook bij ons op school werd na Corona een dalende trend zichtbaar maar inmiddels is door de gekozen interventies weer een stijgende lijn zichtbaar.

Alkmaar Sport

Zie bijlage informatie over Laser gamen en Balloon Battle in de meivakantie